Pozycje Jogi
Asany to stosunkowo łatwe ćwiczenia, specjalnie wybrane dla początkujących, pracują na rzecz wszystkich układów fizjologicznych, łagodzą napięcia mięśni, stymulują krążenie i utrzymują nasze zdrowie. Na zajęciach z jogi wykonujemy:

Pozycje stojące - najważniejsze ćwiczenia dla osób początkujących. Harmonijnie rozwijają całe ciało, odblokowują nogi, przywracają kontakt z ziemią, dają podstawę do dalszej pracy.

Dynamiczne sekwencje np. cykl powitania słońca - dają siłę i wytrzymałość. Bardzo szybko ożywiają i rozgrzewają nawet głębokie warstwy ciała.

Skręty - uelastyczniają i wzmacniają kręgosłup, biodra i barki. Oczyszczają i regenerują wewnętrzne narządy brzucha. Przywracają witalność. 

Skłony w przód - rozładowują napięcia zgromadzone w nogach i plecach. Uczą rozluźnienia, głęboko regenerują i wyciszają.

Pozycje odwrócone np. świeca, stanie na głowie - stanowią sedno ćwiczeń jogi. Poprzez odwrócenie siły grawitacji w ciele powodują obfite ukrwienie i dotlenienie mózgu, przywracają harmonię gruczołom, pogłębiają oddech, energetyzują.

Wygięcia w tył - najtrudniejsza grupa ćwiczeń. Otwierają serce, usuwają stany depresyjne, dają pozytywne podejście do życia i pewność siebie.

Pozycje balansowe - utrzymywanie równowagi na rękach daje poczucie lekkości ciała, rozbudowuje  klatkę piersiową, daje poczucie równowagi.


Jesteś tutaj: » O Jodze
O Jodze

Co to jest joga i co nam daje ?

Joga jest pełnym systemem osobistego rozwoju, wspierającym całkowite fizyczne i duchowe dobre samopoczucie. Joga jest filozofią, nauką i sztuką. Sprawdzana przez wieki oferuje wewnętrzny spokój i możliwość stawienia czoła współczesnemu pędowi życia i problemom. Można powiedzieć, że joga sprawdza się w życiu codziennym dając uspokojenie, wzmocnienie koncentracji i możliwość stawienia czoła towarzyszącym nam napięciom i stresem.
Joga praktykowana systematycznie czyni osobę silną fizycznie, moralnie i umysłowo, co sprawia że jej postawa wobec życia staje się bardziej zrównoważona, przyjazna i tolerancyjna.

Hatha-joga
W czasie zajęć nauczyciel wskazuje właściwą postawę i sposób jej wykonania, przykładając wagę do ułożenia rąk, stóp, bioder i kręgosłupa. Przypomina również o oddychaniu. Zajęcia dają możliwość odkrywania zakodowanych w ciele nieświadomych wzorców w postaci sztywności mięśni i stawów lub ich nadmiernej słabości, nieprawidłowej postawy, zablokowanego oddechu. Możemy wówczas dotrzeć do źródeł naszych życiowych postaw. Dzięki ćwiczeniom mamy szansę ich przekształcenia.
W czasie zajęć zastosowane mogą zostać pomoce do jogi, tj.: koce, paski, kostki, pianki czy liny.
Joga cieszy się uznaniem również ze względu na zastosowanie terapeutyczne. 

















Relaksacja
Relaks - pozwala doświadczyć stanu całkowitego rozluźnienia ciała (jak w czasie snu głębokiego) przy zachowaniu pełnej świadomości. Daje uwagę i wrażliwość potrzebną do pracy z oddechem.


Ćwiczenia oddechowe - pełny i świadomy oddech dostarcza organizmowi niezbędnej energii, prowadzi do koncentracji i kontaktu z najgłębszymi pokładami nas samych. Zmiana sposobu oddychania pozytywnie wpływa na stan emocjonalny, wycisza i uspokaja umysł.


Medytacja – stan głębokiego relaksu i wyciszenia, sztuka skupiania uwagi oraz trwania w stanie głębokiego skupienia i spoglądania wewnątrz siebie.

Wizualizacja – świadome wywoływanie pozytywnych obrazów w naszym umyśle.

Relaksacja jest sposobem na rozładowanie napięcia emocjonalnego i stresu. Pozwala na rozluźnienie mięśni, uspokojenie oddechu i odprężenie umysłu. Zwiększa świadomość własnego ciała. Pomaga pokonać lęki, nerwice i depresje.


Prawidłowa postawa, umiejętność prawidłowego oddychania i rozluźnienia się, odprężenie umysłu, wiedza o budowie i funkcjonowaniu struktur naszego ciała i umysłu oraz ich wzajemnych relacjach – wszystko to zaprocentuje lepszym zdrowiem i samopoczuciem na co dzień i pozwoli wam wyzwolić wasz ukryty potencjał i lepiej się realizować w życiu codziennym.